הפגנה נגד השר ליצמן: "פגיעה חמורה באיכות הטיפול הנפשי"

ארי וידר No Comments on הפגנה נגד השר ליצמן: "פגיעה חמורה באיכות הטיפול הנפשי"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אם נדמה היה שליצמן מצוי בקונצנזוס, כנראה שהדרך לכיבוש לב ההמונים עדיין ארוכה. הפגנה המונית התקיימה אמש (מוצ"ש) נגד הרפורמה בבריאות הנפש שהנהיג שר הבריאות יעקב ליצמן. בהפגנה שהתקיימה בת"א מחו המפגינים על מה שהם מכנים כפגיעה חמורה בסודיות ובזמינות ואיכות הטיפול הנפשי לכלל תושבי ישראל.

לדברי המפגינים המתווה הנוכחי של הרפורמה מכיל מספר כשלים משמעותיים: א. התניית זכאות לטיפול באבחנה פסיכיאטרית באופן המייצר תיוג מיותר, "הדבקת" אבחנות ושלילת זכאותם של אזרחים רבים החווים מצוקה חריפה לטיפול במגזר הציבורי. ב. קיפוח זכותם של המטופלים לסודיות רפואית על ידי חשיפת המידע שלהם בתפוצה רחבה לצרכים שאינם צרכים קליניים. כתוצאה, מידע רגיש זולג ואזרחים רבים נרתעים מקבלת טיפול.

בנוסף, קיים מחסור בסל שירותים מחייב מחד-גיסא והעברת תקציב לא-צבוע לקופות החולים, מאידך- גיסא. המשמעות היא העברת תקציבים מבריאות הנפש לכיסוי הגירעונות העצומים של הקופות.

גם ח"כ יוסי יונה מהמחנה הציוני השתתף בהפגנה ואמר: "אנו דורשים את קיומם של שירותי בריאות נפש ציבוריים איכותיים מקצועיים ונגישים לכלל הציבור בישראל".

"הרפורמה הזאת נולדה בחטא, היא לא מבטיחה את רווחת המטופלים ופוגעת קשה ביכולת לקיים שירותי בריאות נפש מקצועיים. הרפורמה נכנסה לתוקף ואנו שומעים מפקידי המשרד כי אינם ערוכים למתן הטיפול", אמר יונה.

11202608_656378384503513_4421263304953144116_n

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "הרפורמה בבריאות הנפש החלה לפני זמן רב במאי 2012 עת החלה תקופת מעבר בה החלו הקופות לפתח שרותים לבריאות נפש. התכנון היה קפדני תוך התחשבות במפת המרפאות הממשלתיות הקימות ופריסת שרותים תוך דגש על פריפריה.

"בישובים חסרי שירותים וישובים בהם הצורך רב לא נסגרו ולא צומצמו שרותים של המרפאות הממשלתיות צריכת השירותים פועלת והציבור מצביע ברגליים – ופוקד את שרותי בריאות הנפש כיום מטופלים קרוב ל 130000 מבוגרים ו 40000 קטינים מודלי הפעלה חדשניים מתפתחים בקופות החולים.

"משרד הבריאות אמון על איכות השירות במערך בריאות הנפש ופועל להבטחת זמינות ונגישות מירביים. מרבית תקציבי הרפורמה הועברו לקופות החולים. תביעתו של כסף איננה מבטיחה איכות שירות כי אם רגולציה טובה וחזקה ושימוש יעיל בכספים הקיימים.

"על כן הדגש הניתן לטובת הציבור הינו איכות השירות יש לציין כי מגוון רב של אינטרסים ולא בהכרח טובת הציבור מנחה את מתנגדי הרפורמה המבקשים לייצר מכשול ביורוקרטי ליישומה בדמות עיכוב תקציבי משרד הבריאות שם את אזרחי מדינת ישראל , בריאותם הנפשית ומתמודדים עם מגוון של הופעות נפשיות ובני משפחותיהם בראש סולם העדיפויות. המשרד גאה לקחת חלק בתהליך חברתי כה חשוב זה ובקידום זכויות בעלי מוגבלויות בישראל".



0 תגובות